Despre ambalarea sustenabilă

Industria a evoluat, oamenii produc din ce în ce mai mult și mai bine, nevoia de consum la nivel global este din ce în ce mai mare. Până la urmă suntem o populație în continuă creștere, cu nevoi care de asemenea cresc. Toate acestea făcute fără atenție și grijă, respect și responsabilitate față de noi înșine și de mediul în care trăim, ne vor afecta fără îndoială.

Din dorința de a fi corecți în mesajele pe care le transmitem și responsabili totodată, ne acordăm filosofia de lucru și valorile noastre la două aspecte majore:

  • a. nevoia de ambalaje există și va exista atât timp cât va exista și comerțul;
  • b. pentru a ne păstra condiții de viață dintre cele mai bune este nevoie să folosim ambalaje inteligent, într-o manieră sustenabilă pe termen lung.

ambalaje carton

Studiile de specialitate spun că la nivel global producem ambalaje care sunt folosite doar de o treime din populație. Iar din totalitatea producției globale de ambalaje, mai bine de jumătate sunt utilizate în sectorul agroalimentar.

Contextul creat pe acest fond este dat de câteva linii principale: a. dezvoltarea și inovarea pe piața ambalajelor trebuie să țină cont de prevederile securității alimentare, cu accent pe calitatea materialelor folosite. b. ambalajele sunt realizate astfel încât să devină și un instrument de marketing eficient, să poată fi plăcut și atrăgător pentru cumpărători/utilizatori; c. din punct de vedere tehnic, pasul următor înseamnă realizarea de ambalaje inteligente.

Tendințe

Materialele cel mai des folosite pentru ambalaje sunt hârtia, cartonul și plasticul. Fiecare dintre acestea are avantajele și dezavantajele sale, pe care le vom detalia ulterior. Fără îndoială însă că pentru fiecare tip de ambalaj, trebuie avută în vedere utilizarea de resurse regenerabile sau reciclabile, împreună cu implementarea unor măsuri pentru protecția mediului. Una dintre aceste măsuri presupune „refolosirea, valorificarea și reciclarea ambalajelor” (Legea nr. 249/2015).

Alte tendințe pe piața ambalajelor, cu precădere cele destinate industriei alimentare, spun așa:

  1. au apărut noi tipuri și tehnologii de ambalare, precum sunt pungile resigilabile sau ambalajele pentru împachetare cu atmosferă modificată sau pungile pentru ambalare în vid. Scopul acestor noi tehnologii și tipologii este de a oferi soluții de ambalare mai simple, mai eficiente din punct de vedere al costurilor și cu un standard de calitate mai ridicat;
  2. se conturează un interes crescut pentru piața materialelor bioplastice (cele care sunt regenerabile sau ambalajele care sunt realizate din resurse regenerabile); materialele bioplastice reprezintă un risc scăzut pentru mediu, de aici și importanța dezvoltării acestei piețe;
  3. consumatorii din întreaga lume au început să fie din ce în ce mai interesați și preocupați de ambalajele produselor pe care le folosesc, optând pentru variantele ușoare, practice, care asigură o durată de valabilitate mai mare. Mai mult, consumatorii sunt din ce în ce mai bine informați și doresc să știe exact ce folosesc. Ambalajul devine astfel și sursă de informare, cea mai la îndemână în multe situații.

ambalare sustenabila

Soluții

Definiția pe scurt ne spune că ambalarea sustenabilă însemnă utilizarea ambalajelor care contribuie la protejarea mediului. În acest sens se impune respectarea regulii celor trei R: reduce, refolosește, reciclează.

Este nevoie astfel ca tipurile de ambalaje disponibile să poate contribui la respectarea regulii, în mod particular prin:

  1. prevenirea stricării alimentelor/produselor, asigurând o durată de viață mai mare și reducând consumul;
  2. păstrarea alimentelor proaspete, încurajând alimentația responsabilă;
  3. reutilizarea ambalajelor/pungilor, ori de câte ori este posibil;
  4. reducerea spațiului de depozitare necesar, prin folosirea ambalajelor eficiente, care se sigilează prin vidare sau prin metoda ziplock;
  5. cutii cartoncreșterea nivelului de siguranță și protecție a produselor în timpul manipulării și transportului, de la producător la consumator.

Concluziile noastre spun că este nevoie de timp pentru a schimba comportamente de consum la nivel general, în schimb primii pași încep cu noi și cu modul în care alegem noi ce și cum folosim ambalajele. Rămâne clar însă că de acestea avem nevoie. Te invităm să vezi produsele magazinului nostru on-line pentru soluții eficiente pentru tine și/sau afacerea ta.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *