Tendințe care vor revoluționa ambalajele în 2018

Industria ambalajelor a cunoscut o evoluție spectaculoasă în ultimii ani. Această situație este rezultatul a trei factori principali, și anume:

  • diversificarea ofertei atât în mediul offline, cât și în cel online;
  • creșterea procentului de consumatori educați și greu de surprins, care își doresc o experiență plăcută, nu doar o simplă învelitoare;
  • inovațiile în domeniu care permit împachetarea rapidă a produselor în pungi pentru vidat sau cu ziplock.

Echipele de creație se întrec în a găsi metode și mijloace eficiente pentru a atrage, convinge și fideliza clienții tot mai pretențioși. Într-o societate a informației disponibile în timp real, gusturile și părerile se modifică cu o viteză uluitoare. Ce era strălucitor și la modă ieri, azi este prăfuit și învechit.

În aceste condiții, este greu de preconizat ce anume va stârni încântarea consumatorilor peste două, trei sau șase luni. Totuși, anumite tendințe, care vor domina producția de ambalaje în 2018, se întrevăd încă de pe acum.

1. Ambalajele personalizatede la excepție la regulă

Marketerii știu că produsele și ofertele personalizate stabilesc o legătură puternică între brand și consumator. Acesta din urmă ajunge să dezvolte un puternic sentiment de apartenență la o comunitate, care îi împărtășește principiile, valorile și atitudinile.

Numeroși producători au înțeles nevoia cumpărătorului modern de a se simți implicat și apreciat. Prin urmare, au hotărât să îi ofere posibilitatea de a-și individualiza ambalajul în funcție de propriile gusturi și nevoi.

Firmele noi aplică această strategie pentru a câștiga un segment dintr-o piață supraaglomerată. Cutii, caserole, pungi eurohole cu clapetă adezivă sau pungi multistrat cu sloganul și logoul companiei contribuie la creșterea vizibilității.

La rândul lor, marile companii sunt nevoite să aducă mereu ceva nou pentru a rămâne în lumina reflectoarelor. Studiile de specialitate au dovedit că majoritatea consumatorilor sunt gata să plătească cu până la 40% mai mult pentru un produs personalizat.

Producătorii vor apela la ambalajele tip ediție limitată pentru a-și recompensa cei mai fideli clienți.

În anii precedenți, sticlele cu băuturi carbogazoase sau borcanele cu cremă de ciocolată, etichetate cu numele consumatorilor au impulsionat vânzările. Anul 2018 se anunță a fi unul în care designerii vor impresiona cumpărătorii cu recipiente originale și ambalaje nonconformiste.

2. Accent pe simplitate și autenticitate

Această tendință deja existentă pe piață, va cunoaște o dezvoltare accelerată în anul care bate la ușă. Puțini sunt cei care citesc în detaliu informațiile imprimate pe etichetă. Privirea cumpărătorului contemporan, obișnuit cu navigarea rapidă pe internet, este atrasă de imagini, simboluri și semne.

Prin urmare, ne așteptăm ca în 2018, ambalajele să conțină mai multe elemente grafice. Marketerii vor fi nevoiți să identifice acele simboluri care pot spune povestea în locul cuvintelor. Totuși, detaliile referitoare la compoziția produsului, valoarea sa energetică și modul de depozitare nu vor fi îndepărtate deoarece legea aflată în vigoare interzice acest lucru.

  • Mesajul va fi transmis în propoziții clare, scrise cu majuscule de dimensiuni exagerate și fonturi simple.

ambalaje personalizate

Cererea de pungi multistrat resigilabile, sticle, caserole cu capac și conserve ușor de deschis  va crește în 2018. Consumatorul modern își dorește obiecte funcționale, adaptate stilului său alert de viață. Produsele alimentare sunt și vor fi împachetate în ambalaje tot mai mici pentru a fi ușor de transportat în genți, ghiozdane sau chiar în buzunar. Producătorii vor utiliza pungi pentru vidat și pungi ziplock pentru a-și prezenta oferta într-un mod simplu, dar atractiv.

Ambalajele autentice, care prezintă exact caracteristicile și forma produsului, sunt preferate de cumpărători. Designul minimalist, puțin pretențios, va cunoaște o adevărată explozie de popularitate în următoarele luni.

ambalaje in culor calde3. Pasteluri elegante și printuri florale

Ambalajele în culori calde, feminine vor deveni o prezență obișnuită pe rafturile magazinelor. Pastelurile și printurile florale, delicate revin la momentul potrivit, fiind o reacție naturală la combinațiile cromatice explozive care au dominat piața în acest an. Astfel, se poate observa o nouă tendință, aceea de a seduce cumpărătorul într-un mod subtil și rafinat.

 

4. Parfum retro și nostalgie vintage

Fenomenul retro-vintage nu este unul nou; din contră, are deja propria-i tradiție și poveste. Previziunile pentru anul 2018, susțin că marile branduri își vor concentra atenția pe dorința consumatorilor de a se întoarce în trecut și de a experimenta un stil de viață mai liniștit.

ambalaje pungi BOPP

Ambalajele în linii vintage, cu printuri și mesaje care amintesc de vremea când bunicii erau tineri, vor aduce în magazine o notă nostalgică, care va impresiona și fascina. Turta dulce și bomboanele, aranjate frumos în pungi BOPP transparente cu bază pătrată, vor readuce pe rafturi eleganța patiseriilor tradiționale.

5. Ambalaje sustenabile și prietenoase cu mediul

Consumatorul modern este conștient de efectele poluării asupra mediului înconjurător. Mulțumită acestei preocupări, producătorii de ambalaje au fost nevoiți să găsească soluții sustenabile pentru împachetarea produselor. În 2018, cutiile, pungile multistrat resigilabile, pungile laminate stand-up cu ziplock și recipientele care își găsesc cu ușurință o nouă utilizare vor fi cerute atât în marile centre comerciale, cât și în micile magazine de cartier.

6. Inteligente, interactive și distractive

În prezent, codurile QR permit cumpărătorilor să afle informații detailate despre orice produs, prin intermediul telefonului mobil. Prețurile pot fi comparate în timp real, nefiind necesară deplasarea de la un magazinul la altul.

Într-o societate dominată de tehnologie, etichetele termosensibile și cele intuitive sunt foarte apreciate. Acestea își modifică culoarea în funcție de prospețimea alimentelor sau de temperatura din spațiul de depozitate.

  • Tradiționalele etichetele vor fi înlocuite treptat de printuri digitale.

În timp, vom asista la o adevărată „invazie” de ambalaje inteligente, care vor captiva și binedispune consumatorii.

7. Ambalaje mai atractive pentru magazinele online

Brandurile care activează în mediul virtual vor fi nevoite să acorde mai multă atenție procesului de ambalare al produselor. Cumpărătorii așteaptă cu nerăbdare obiectele comandate online. Când acestea ajung la destinație în ambalaje anoste, rupte sau murdare, clienții sunt dezamăgiți.

ambalaje hartie cadou

Bucuria de a deschide pachetul face parte din experiența consumatorului, iar producătorii trebuie să se asigure că aceasta este una plăcută. De exemplu, piesele electronice vor călători mai sigur învelite în pungi pentru vidat.

8. Mix de materiale

Designerii vor combina materialele flexibile, ușoare cu cele rigide pentru a contura ambalaje funcționale, durabile și plăcute privirii. Neîncetat se caută soluții originale pentru a reduce cât mai mult costurile aferente procesului de împachetare.

  • Ambalajele pentru produsele alimentare congelate vor reprezenta una din principalele preocupări ale echipelor de creație.
  • În 2018, popularitatea pungilor multistrat resigilabile cu ziplock va cunoaște un trend ascendent. Acestea cântăresc mai puțin decât tradiționalele borcane și conserve, fiind ușor de transportat și depozitat.

Designul unui ambalaj de succes se face și în funcție de tendințele existente la un moment dat pe piață. Un înveliș demodat, cu aspect banal ridică semne de întrebare cu privire la calitatea și prospețimea produsului.

Pentru realizarea ambalajelor personalizate dorite, conform noilor tendințe, vă recomandăm să accesați ambalajepersonalizate.ro si fabricadepungi.com și să solicitați o ofertă!

Celelalte soluții de ambalare, nepersonalizate, le găsiți disponibile în stoc pe acest magazin online.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.