Beneficiile și importanța ambalajelor personalizate pentru companii

Într-o lume a marilor centre comerciale care oferă cumpărătorilor o paletă largă de produse, încă mai există producători care nu acordă importanță ambalajului. Articole de bună calitate sunt adesea comercializate în banale cutii de carton, care rămân neobservate chiar și în perioada reducerilor.

O hârtie de împachetat cu un print original, o fundă colorată sau o sacoșă din polietilenă tip maiou cu un mesaj haios au puterea de a scoate din anonimat o companie, un serviciu sau un produs.

ambalaje personalizateCe sunt ambalajele personalizate?

Dezvoltarea tehnologiei și economia actuală, caracterizată de un ritm alert și abundență de produse, au impus schimbări radicale în modul de prezentare al ofertei. Este nevoie de multă imaginație, implicare și determinare pentru a te face remarcat atât în mediul offline, cât și în cel online.

Acest context a dus la apariția și utilizarea ambalajelor personalizate. Considerate instrumente de marketing foarte eficiente, acestea reprezintă o adevărată evoluție de la acea pungă fadă, din plastic transparent, care până nu de mult era oferită chiar și în magazinele elegante.

Cutiile, săculețele, colțarele din hârtie sau sacoșele maieu personalizate au toate atributele funcționale specifice ambalajelor tradiționale. Acestea sunt însă dublate de cele estetice. Sacoșele tip banană sau maieu cu print individualizat chiar și în funcție de sezon pot fi utilizate pentru:

  • transportarea, fără bătăi de cap, a produselor de la magazin până acasă
  • protejarea articolelor alimentare și nealimentare de praf, umezeală sau vânt
  • o nouă sesiune de cumpărături, mai ales atunci când se dorește limitarea cheltuielilor

ambalaje personalizate

 

Companii mari apelează la cutii cu design specific pentru a asigura transportul, manipularea, depozitarea și livrarea bunurilor destinate consumatorilor finali. Orice ambalaj personalizat, chiar și o pungă pentru pâine, reprezintă o barieră care amortizează șocurile mecanice la care poate fi supus un produs.

Articolele personalizate, utilizate pentru împachetare, se deosebesc de cele produse în masă prin:

  • grafica care face trimitere la valorile companiei
  • conceperea lor în jurul unui scop bine definit, precum atragerea de noi clienți, creșterea vizibilității sau revigorarea imaginii
  • culorile și combinațiile cromatice îndrăznețe, care ies din tiparele obișnuite
  • datele de contact și numele companiei sau al magazinului imprimate clar și vizibil

Popularitatea ambalajelor personalizate este în creștere. Mai mult, cumpărătorii se așteaptă să fie recompensați pentru timpul și banii cheltuiți într-un anumit magazin cu o sacoșă cu mâner aplicat sau cu una tip maieu cu print individualizat.

De ce ar investi o companie în ambalaje personalizate?

Antreprenorii de succes cunosc bine cumpărătorul modern. Acesta este grăbit, pretențios și nu are răbdare deloc. Marketerii au puțin timp la dispoziție să îl atragă, impresioneze și să îl determine să plece acasă cu produsul promovat. În condițiile unei asemenea presiuni și competiții, aspectul și prima impresie chiar contează.

Brandurile consacrate fac eforturi neobosite pentru a-și păstra imaginea intactă și a rămâne permanent în vizorul publicului. În toate centrele comerciale întâlnim cumpărători cu brațele pline de sacoșe din polietilenă și pungi din hârtie, create special pentru un anumit magazin. Mai nou, chiar și cea mai aglomerată patiserie din centrul orașului își comercializează delicatesele în colțare din hârtie cu „ștaif”.

Din păcate, un număr mare de afaceri aflate la început de drum dau greș deoarece oferta este prezentată greșit și nu rămâne bine întipărită în mintea unui potențial client. Mulți uită că ambalajul reprezintă o excelentă modalitate de a comunica vizual calitatea și mesajul brandului.

Funcția psihologică a cutiilor, pungilor și sacoșelor personalizate nu poate fi minimalizată. Scopul lor este acela de a-l determina pe cumpărătorul nehotărât să ia o decizie spontană, de tipul „aici și acum”.

Acești „vânzători tăcuți” sunt foarte eficienți și convingători dacă forma, grafica și culoarea sunt spectaculoase și reușesc să surprindă caracteristicile produsului și preferințele consumatorului.

ambalare personalizate plicuri

Cum pot impulsiona ambalajele personalizate vânzările?

O investiție inteligentă în cutii, sacoșe, pungi și plicuri personalizate nu necesită sume exorbitante, iar beneficiile pe termen lung sunt multiple, incluzând printre alte și:

  • promovarea permanentă la costuri mici
  • construirea și dezvoltarea unui brand puternic
  • dezvoltarea loialității față de brand
  • conturarea unei personalități și a unei imagini aparte, care diferențiază
  • stabilirea și cimentarea credibilității
  • creșterea popularității și a vizibilității
  • prezență constantă în rândul consumatorilor
  • crearea unor experiențe și trăiri deosebite pentru clienți

Ambalajele confecționate din materiale de calitate, cu print original și aspect neobișnuit au șanse mari să fie păstrate și reutilizate în diverse împrejurări. Acestea devin adevărate reclame mobile pentru o afacere, mai ales dacă logoul companiei este imprimat strategic.

pungi personalizate de cea mai buna caitateSacoșele personalizate sunt mult mai eficiente decât fluturașii promoționali, aruncați rapid în cel mai apropiat tomberon. Un instrument de marketing destinat promovării, dar lipsit de funcționalitate pentru consumatori este complet inutil. În alt mod sunt însă percepute sacoșele cu mâner aplicat sau pungile din hârtie personalizate, mulți clienți fiind recunoscători când primesc gratuit aceste articole.

Se spune că ambalajul este cel care vinde produsul. Puterea sa este atât de mare, încât poate propulsa sau compromite imaginea unui brand. Astfel, o pungă imprimată cu cerneală ieftină, care deteriorează sau pătează produsul, diminuează încrederea clienților. Experiențele negative repetate îi îndepărtează chiar și pe cei mai fideli consumatori. Din contră, un ambalaj care se deschide ușor și oferă informații despre produs crește popularitatea companiei, propulsând vânzările.

Alimentele au mare nevoie de ambalaje personalizate deoarece trebuie să aibă un aspect cât mai apetisant și igienic. Un cozonac sau o franzelă feliată, învelită într-o pungă cu grafică de excepție va ajunge, cu siguranță, în multe coșuri de cumpărături.

Ce trebuie evitat în cazul ambalajelor personalizate?

pungi cartonAmbalajul, fie el simplu sau personalizat, nu trebuie să inducă în eroare consumatorul. O sticluță minusculă de parfum, ascunsă într-un tub mare din metal, oferă o percepție greșită asupra produsului. Cumpărătorul dezamăgit și înșelat în așteptări nu se va mai întoarce a doua oară, mai ales că are de unde să aleagă.

Adăugarea unei note personale sacoșelor din polietilenă și pungilor din hârtie trebuie făcută cu multă atenție. Pentru a nu se autosabota, companiile trebuie să țină seama de anumite reguli:

  • grafică impecabilă, care să nu stânjenească vizual
  • conceperea designului având în vedere consumatorul final
  • încadrarea în moda și tendințele de moment
  • alegerea unor culori reprezentative pentru companie
  • informații prezentate clar și concis
  • asocierea corectă a cuvintelor pentru a evita răspândirea unor mesaje hilare de genul: „Țarc bebe standard”
  • corectarea gramaticală și ortografică a textului

Investiția în sacoșe și pungi individualizate reprezintă o strategie de marketing versatilă și accesibilă. Popularitatea unei companii poate atinge cote foarte mari, mulțumită acestui articol aparent banal. În cazul ambalajelor personalizate se poate afirma, pe bună dreptate, că micile detalii sunt răspunzătoare de marile succese.

Pentru realizarea ambalajelor personalizate dorite vă recomandăm să accesați ambalajepersonalizate.ro si fabricadepungi.com!

Acest articol a fost publicat în Blog. Adaugă la Bookmark acest link.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.