Cum să ambalezi un produs și să ai succes?

Bomboane lipicioase în pungi din hârtie maro sau cărți învelite în paginile unui ziar vechi erau acceptate de cumpărătorul de ieri, dar nu și de cel de azi. Acesta este mai rafinat și își dorește medalionul de somon în pungi termocontractabile multistrat, boabele de cafea în pungi multistrat resigilabile și componentele electronice în pungi antistatice ESD.

În doar câteva decenii, a adevărată industrie a ambalajelor a prins contur, impulsionată fiind de oferta tot mai mare existentă în magazine.

Creioanele din parmezan, franzela învelită într-o pungă care imită o bustieră sau blugii „skinny” împăturiți într-un ambalaj care reproduc forma piciorului par a fi rezultatul unei inspirații de moment. Creatorii ambalajelor de succes respectă însă anumite reguli, pentru a evita capcana anonimatului.

Regula Numărul 1: Identificarea corectă a publicului țintă

Odată publicul țintă reperat și delimitat, toate deciziile cu privire la designul și mesajul ambalajului sunt mult mai ușor de luat. Persoanele mature, sofisticate, înclinate spre valorile tradiționale sunt mai puțin impresionate de un ambalaj viu colorat cu print „funky” și mesaj formulat pe un ton familiar. Adolescenții și tinerii preferă ambalajele haioase, iar copii sunt atrași de orice sticlă sau cutie imprimată cu imaginea personajului animat preferat.

ambalare produs success

Regula Numărul 2: Cunoașterea în detaliu a brandului

Ambalajul asigură primul contact vizual între consumator și produs. Conceperea unui înveliș exterior atractiv, pentru orice tip de produs, presupune o profundă înțelegere a brandului și a identității sale. Culorile, grafica, mărimea, forma și materialul ambalajului au scopul de a reflecta filozofia și valorile care au contribuit la conturarea unei anumite imagini.

Produsele nou lansate pe piață trebuie împachetate inteligent, astfel încât numele companiei, logoul și mesajul brandului să fie cât mai ușor de înțeles și identificat.

Regula Numărul 3: Proiectarea ambalajului în funcție de produs

Ambalajele „altfel” sunt un puternic instrument de marketing, create pentru a atrage atenția consumatorilor. Dorința de a impresiona nu trebuie să umbrească rolul ambalajului de a conserva, păstra, proteja și transporta produsul.

Un aspect exterior îndrăzneț este inutil dacă a fost conceput fără a lua în considerare dimensiunile, greutatea, forma și natura produsului. Granulele, oleaginoasele, condimentele, unele produse lichide și semilichide au nevoie de pungi multistrat resigilabile pentru a nu se împrăștia sau scurge în timpul transportului. Carnea și peștele își păstrează prospețimea când sunt învelite în pungi pentru vidat sau pungi termocontractabile multistrat.

Mai mult, designerul trebuie să știe exact numărul de produse cuprinse în fiecare ambalaj, pentru a-i oferi acestuia un aspect echilibrat. Consumatorii își doresc lucruri practice, ușor de utilizat. Dacă acestea sunt și frumoase, cu atât mai bine.

Produsele special create pentru a fi oferite cadou trebuie prezentate ca și atare. O panglică sau o fundă semnalează cumpărătorului o cutie de ciocolată sau un parfum numai bun de oferit în dar.

ambalaje de succesRegula Numărul 4: Ambalajul generează emoții și experiențe

Consumatorul contemporan dorește să fie implicat, impresionat și să se simtă deosebit. Ambalajele memorabile:

  • spun o poveste, iar clientul se regăsește în ea
  • au un element-surpriză (un mesaj de mulțumire, un cadou ascuns)
  • provoacă cumpărătorul
  • amuză sau impresionează
  • pot fi reutilizate
  • sunt versatile

Ambalajele cu adevărat inovatoare sunt autentice și nu înșeală așteptările cumpărătorilor.

ambalaje personalizate

Regula Numărul 5: Analiza atentă a concurenței

O privire aruncată în „ograda vecinului” nu strică nimănui. Din contră, ajută la îmbunătățirea strategiei de promovare. Dacă îți cunoști adversarii, te poți ridica deasupra lor.

În magazine, produsele de același tip sunt înghesuite pe rafturi, în șiruri și rânduri compacte. Elementele care individualizează sunt greu de perceput, pierzându-se într-o masă de culori, forme și promisiuni.

Proiectarea unui ambalaj se face ținându-se cont și de poziția sa pe raft. Trebuie avut în vedere aspectul și mesajul pe care îl transmit produsele concurente. Magazinul este locul unde vezi clar dacă printul floral de pe cutia ta de șervețele are impact vizual sau nu.

Când toți vindeau mierea în borcane rotunde din sticlă, unul a comercializat-o în recipiente dreptunghiulare din ceară și a avut succes.

Regula Numărul 6: Prețul ambalajului nu îl depășește pe cel al produsului

Toate costurile legate de împachetarea produsului vor fi incluse în prețul final al acestuia. Când investești în ambalaje, nu uita că trebuie să achiți:

  • materialele – inovațiile moderne, precum pungile termocontractabile multistrat salvează bugetul
  • onorariul echipei de creație
  • procesul de producție

Împachetarea în exces a produselor, chiar și a celor fragile, nu mai este privită cu ochi buni de consumatorul modern. Protecția mediului și utilizarea judicioasă a resurselor se află printre principalele preocupări ale societăților contemporane. Din acest motiv, tot mai mulți producători optează pentru ambalarea elementele electronice în pungi antistatice ESD.

ambalaje medicamenteRegula Numărul 7: Testează, testează și…mai testează încă odată!

Contrar credinței populare, prima ideea nu este neapărat și cea câștigătoare. Înainte de a lua o decizie finală, compară între ele mai multe variante ale aceluiași ambalaj. Identifică elementele care ies în evidență și care atrag privirea atât în cazul unei cutii pentru fursecuri, cât și a unei pungi multistrat resigilabile pentru fructe uscate. Ambalajele simbol au fost testate de nenumărate ori înainte de a fi prezentate publicului.

Regula Numărul 8: Ce e mult strică!

Informațiile în exces, grafica complicată și forma mult prea excentrică a ambalajului pot crea o serie de confuzii cu privire la produsul aflat în interiorul acestuia. Cei mai mulți cumpărători nu au nici timpul și nici dispoziția necesară să întoarcă un pachet pe toate părțile pentru a vedea ce conține.

Liniile simple, o combinație cromatică plăcută privirii și un element șic, care individualizează, oferă ambalajului o mai mare putere de persuasiune. Astfel, consumatorii scapă de neplăcuta senzație că investesc în straturi de hârtie lucioasă și nu într-un produs de calitate superioară.

Pungile pentru vidat sau pungile termocontractabile multistrat trebuie să aibă puține componente grafice deoarece ele sunt utilizate pentru a înveli brânzeturi, fructe de mare sau carne procesată. Consumatorul dorește să fie convins de prospețimea acestora, lucru imposibil de realizat dacă produsul este aproape în întregime acoperit elemente decorative.

ambalaje moderne carton

Ambalajele bine realizate rămân întipărite în mintea consumatorului și îl vor determina să cumpere același produs, ori de câte ori „gonește” printre culoarele unui supermagazin.

Pentru realizarea ambalajelor personalizate dorite vă recomandăm să accesați ambalajepersonalizate.ro si fabricadepungi.com!

Acest articol a fost publicat în Blog. Adaugă la Bookmark acest link.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *