Despre conceptul de ambalaj și avantajele sale

Ambalarea diferitelor produse este o tehnologie specifică perioadei moderne şi contemporane, care a apărut din nevoia de a proteja diferite produse, în timpul distribuţiei, vânzării şi utilizării. Din punct de vedere tehnic, ambalarea este un sistem integrat de a pregăti bunurile pentru transport, depozitare, vânzare şi folosire.

Conceptul de ambalaj şi procesul de ambalare

Au existat încă de la începuturile comerţului, iar primele atestări documentare vorbesc despre ambalaje de hârtie folosite în pieţele din Cairo, pentru a comercializa legume şi condimente.

diferite tipuri ambalaje

De la ambalaje de hârtie până la pungi pentru vid este un drum lung, însă ambalajul şi-a păstrat funcţiile principale pe care le-a avut încă de la început: să conserve în cele mai bune condiţii produsele şi să le asigure un nivel ridicat de protecţie de-a lungul traseului pe care îl parcurg de la producător la consumator. Industria dedicată ambalajelor s-a dezvoltat cu precădere după al Doilea Război Mondial, iar nevoia de ambalaje cât mai eficiente şi economice în acelaşi timp a apărut în mod firesc într-un anume fel datorită condiţiilor de război, care cereau şi condiţii aparte de păstrare a alimentelor şi a altor produse destinate consumului pe scară largă (haine, componente electronice, piese de schimb, obiecte de uz casnic etc.). Ulterior, utilizarea pe scară largă a ambalajelor a impus şi necesitatea reciclării (în special pentru ambalajele din aluminiu şi din hârtie), impunere determinată şi de o preocupare crescută la nivel global pentru protecţia mediului.

ambalaje alimente

La începutul anilor 2000 sectorul destinat ambalajelor reprezenta aproximativ 2% din produsul intern brut, în ţările dezvoltate, iar aproximativ jumătate din această piaţă era dedicată ambalării produselor alimentare.

Avantajele utilizării ambalajului sunt:

    • Asigurarea unei protecţii fizice împotriva şocului mecanic, descărcărilor electromagnetice, diferenţelor de temperatură
    • Posibilitatea transportării cu uşurinţă a obiectelor mici sau a produselor lichide, granulare sau de tip pudră
    • Transmiterea informaţiilor legate de folosirea produselor ambalate, prin aplicarea unor etichete cu detaliile specifice
    • Raţiuni ce ţin de anumite principii de marketing (”ambalajul este cel care vinde produsul”)

ambalaje

Indiferent de tipul de ambalaj utilizat pentru produsele tale (pungi din hârtie pentru panificație, pungi multistrat resigilabile, produse personalizate etc.), îți punem la dispoziție o gamă foarte variată de produse.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *