De ce este atât de importantă inovația în industria ambalajelor?

Producător, comerciant sau consumator știi că ambalajul potrivit asigură succesul unui produs. În același timp, modificările aduse unor cutii sau sticle devenite celebre, imprimă brandului o notă contemporană, atrăgând publicul tânăr.

Ambalajul este primul lucru observat de clientul grăbit, asaltat zilnic de imagini publicitare și cuvinte menite să îi atragă privirea. Prin urmare, este necesar ca inovația să fie o prioritate în cazul produselor de împachetat. De asemenea, nu trebuie omis faptul că nevoile și dorințele consumatorilor se schimbă cu o viteză uluitoare.

Din secretele antreprenorilor de succes

Inovația în domeniul ambalajelor îți oferă oportunitatea de a apela la sentimentele cumpărătorilor. Un mesaj cu un puternic accent emoțional este mai eficient decât unul care doar laudă calitățile și avantajele unui bun sau serviciu.

Secretul #1: Emoții și sentimente

În această eră a tehnologiei, oamenii au nevoie de trăiri autentice și de elemente care să le amintească de valori precum familia, prietenia, empatia sau toleranța. Interesul arătat față de experiențele clienților tăi, va spori loialitatea acestora față de brand.

Magazinele online sunt prezente de câțiva ani pe piață, numărul acestora crescând de la o lună la alta. Totuși, concepția conform căreia ambalajul joacă un rol minimal în cazul achizițiilor virtuale, continuă să persiste cu încăpățânare.

Secretul #2: Atenția acordată consumatorilor loiali

Antreprenorii de succes sunt conștienți de valoarea clienților loiali și sunt convinși că inovația permanentă este soluția ideală pentru a stabili legături puternice cu aceștia.  

Secretul #3: Cercetare neîntreruptă

Oamenii se plictisesc foarte repede de același lucru. Ei își doresc în permanență ceva nou, diferit. Chiar și companiile care deja și-au câștigat renumele la nivel mondial continuă să investească în modernizarea ambalajelor. În acest mod, doresc să comunice faptul că sunt interesate să se dezvolte continuu și să le ofere clienților surprize și trăiri greu de uitat.

Cum poate influența ambalajele inovatoare cumpărătorii?

Un produs de împachetat neobișnuit stârnește dorința consumatorilor de a afla ce se ascunde în spatele unei pungi atent create. Ineditul generează:

  • vizibilitate crescută la raft; un bun de calitate superioară va trece neobservat dacă este învelit într-o hârtie banală
  • percepție îmbunătățită asupra produsului; ambalajul poate transmite un mesaj puternic prin culori, nuanțe și print; astfel, doamnele și domnișoarele vor considera ca fiind feminin, un parfum aflat într-o cutie cu design delicat și tonuri pastelate
  • funcționalitate și satisfacție; un ambalaj conceput cu grijă comunică avantajele funcționale ale unui bun, influențând pozitiv experiențele utilizatorilor și satisfacția cumpărătorilor

Inovația în industria ambalajelor reprezintă o modalitate eficientă de a rămâne competitiv pe o piață în cadrul căreia concurența este acerbă. Vei câștiga bătălia și atenția cumpărătorilor dacă îți prezinți oferta impecabil din punct de vedere vizual.

Cum determină cumpărătorii evoluția produselor de împachetat?

Lipsa de relevanță este un scenariu întunecat pentru orice afacere. Adeseori, aceasta este rezultatul incapacității de a satisface cerințele clienților, dar și a ignorării tendințelor existente pe piață. Multe companii, unele cu renume mondial, și-au încetat activitatea datorită acestor greșeli.

Toate studiile și cercetările de piață sunt inutile dacă nu utilizezi rezultatele acestora pentru a-ți îmbunătăți oferta, astfel încât aceasta să corespundă cu așteptările publicului tău țintă.

Tendinţele consumatorilor

În industria ambalajelor, tendințele manifestate de consumatori au dus la:

  • răspândirea produselor de împachetat inteligente; mulțumită tehnologiilor digitale au apărut etichetele care indică când a fost deschis pentru prima dată un anumit produs; astfel, atât utilizatorii, cât și companiile primesc informații despre autenticitatea și prospețimea bunurilor
  • creșterea popularității ambalajelor sustenabile, prietenoase cu mediul înconjurător; tot mai mulți cumpărători sunt preocupați de impactul pe care îl au asupra naturii; utilizarea produselor de împachetat „verzi” presupune o abordare holistică; în acest fel, și-au făcut apariția materialele reciclabile și compostabile, dar s-au și dezvoltat tehnologiile de procesare
  • apariția cutiilor, a plicurilor antișoc și a altor ambalaje destinate comerțului online; acestea trebuie să fie atractive vizual, dar și suficient de rezistente pentru a face față transportului la mare distanță

Ambalajul este o extensie a brandului, un ambasador al acestuia. Atât timp cât este unic și are un mesaj clar, reprezintă un factor care are o puternică influență asupra deciziei de cumpărare.

Plastic & Paper Distribution are o ofertă bogată de ambalaje inovatoare, care corespund nevoilor consumatorilor moderni. Accesează www.pungi-consumabile.ro și studiază produsele noastre de împachetat. 

Citeşte şi:

•  Cum să ambalezi produsele sustenabil?
•  Cum influențează noile obiceiuri alimentare designul ambalajelor?
•  4 motive pentru care ambalajele personalizate sunt necesare unei afaceri de succes

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.